Lets Search!

Loading...

Facebook Connect


19.01.2008: 24 Tahun Andro



Hari ini ultahnya Andro yang ke 24. Bassis tambun yang punya hobi utak atik komputer dan salah satu gadget freak ini juga salah satu pendiri NIDJI saat masih bernama NIJI.


Nama lengkap Muhammad Andro Regantoro adalah bassis band Nidji kelahiran Jakarta tanggal 19 Januari 1984. Rumahnya di Gudang Peluru adalah saksi terbentuknya Nidji.

Andro mengidolakan permainan bass dari Thomas Gigi ini hobi sekali dengan yang namanya komputer, komputer games, baca komik dan musik. Kecintaan Andro pada musik diekspresikan lewat gitar bass kesayangannya.

Friendster Andro: http://profiles.friendster.com/andronidji

2 comments:

MyLArc said...

http://mylarc.blogspot.com
MyLArc - My L'Arc~en~Ciel
Unofficial Blog of L'Arc~en~Ciel (Laruku) Fans

Lina said...

Orang Malaysia di sini! Nak ucapkan selamat hari jadi kepada anak Januari, Andro~ Saya juga anak Januari seperti Andro~! 11 Januari, dan setahun lagi muda <3 Selamat Hari Jadi yang dah lepas, Andro~!

Saya cuba menelefon ERA.FM tadi sewaktu adanya NIDJI, tapi tak disambung >_<;;; Nampaknya saya lambat menelefon! sedihnyaaaaaa

saya nak ucap terima kasih kepada nidji! Saya baru mengenali band ini bila saya pulang dari australia bulan disember lalu, dan saya baru saja melalui satu titik hitam dalam kehidupan saya, iaitu terputus cinta pertama. Bila saya terdengar lagu Nidji : Hapus Aku, and Biarlah, terasa seperti isi hatiku difahami. Dan Nidji juga kata yang album Top Up adalah hasil dari pengalaman ahli band sendiri, bukan?

Terima Kasih Nidji untuk album yang sebegitu hebat! Malangnya saya tidak dapat pergi ke konsert semalam, tetapi bunyi seperti Nidji had a blast!

Hopefully Nidji terus bergembira di tanah Malaysia ini sebelum pulang ke Indonesia! Have a great time, guys!!!

p/s : Hahaha bila mula mula dengar nama NIDJI, saya ingat "NIJI" namanya. Saya terkejut ingatkan lagu NIJI dari Laruku, tapi terus cakap "Mana boleh! Mesti coincidence!" Rupa-rupanya nama band itu memang Niji dahulunya!!

Saya lapan tahun yang dulu memang saaangat suka L'arc En Ciel. Tapi sekarang tak sangat, sebab tak banyak dapat tahu pasal perkembangan mereka hahaha. Sejak Hyde berkahwin dulu, saya banyak ketinggalan^^; Aduh...

Ahh dah banyak cakap ni XD Maaflah saya tak dapat bercakap dengan Nidji di Era tadi. Setakat inilah yang dapat saya buat, tapi saya nak Nidji tahu, sebagai peminat baru, saya SAYANG NIDJI <3

All the best to you guys~!

Saya akan menghayati Top Up sementara tunggu album yang akan datang~!